April 28, 2002

Ketagihan berweblog dan Selirat Derita...
PokNeng suka nak mengucapkan tahniah kepada Tok Rimau dan Enmiya yang tengah glamour sekarang ni. NgaumanTok Rimau mengenai ketagihan berweblog telah dipetik oleh penulis Majalah JELITA. Sementara cerpen Enmiya - Selirat Derita Pun Terurai tersiar di Berita Minggu semalam. Cerpen yang berkisar pada gadis Yahudi berjaya difahamkan oleh "saya" mengenai kezaliman bangsanya terhadap bangsa Palestine - akhirnya mengorbankan dirinya sebagai bom manusia ...uuuh bagus ceritanya...cuma Pok Neng perasan yang ada ramai wanita yang wujud dalam hidup "saya" dalam cerpen tu..Azura, Harlina, Elizabeth, Sophia dan Sufiyah.


Sementara kengkawan yang lain, eloklah mula menglamerkan diri... Rudy...Nett...Kezrin, Dr.Max dll...jadikan GJ sebagai platform mengasah bakat untuk terjun ke dunia penulisan yang lebih luas lagi. Bukankah mata pena itu lebih tajam dari mata pedang. Sekarang ni...mata pena kita kini dalam bentuk keyboard aja. Gunakan keyboard kita untuk membuka hati-hati yang masih belum terbuka untuk menerima kebenaran dan keadilan.


Cuma terlintas pulak kat pemikiran PokNeng ni...di dunia tanpa batas ni..cyberworld..siapa mempengaruhi siapa? Majalah versi cetak atau versi cyber..siapa lebih besar pembacanya? Siapa lebih cepat menyampaikan maklumat terkininya...? Jangan sampai kengkawan di GJ alpa akan hakikat ini.


Pok Neng: Nampaknya PokNeng pung kena mula menulis ni..takkan nak tumpang gembira glamer kawan-kawan aja. Jumpa kita di sana...di sana.

No comments: