March 22, 2004

Duit P......raya....

Hari ini semua peneroka FELDA berkumpul di perkarangan sekolah menengah mendengar "ceramah" dari pegawai MP..B...berkaitan dengan bantuan kewangan untuk projek tanamsemula kelapasawit yang dahulunya tak diluluskan. Hari ini sempena...bantuan tersebut telah diluluskan dan para peneroka tanah rancangan mendapat habuan kira-kira RM2,000 seorang..kayo den....entahlah...

Para peneroka beramai-ramai memenuhi perkarangan sekolah..masing-masing ingat boleh terus dapat chek...rupanya itu hanya majlis penyampaian kotak berisi cek kepada wakil2 peneroka. Cek akan diserahkan dipejabat rancangan masing2 lepas solat jumaat.

Jam 12.00 tengahari majlis selesai. Kami terus bergegas ke Pejabat Tanah untuk urusan pindahmilik tanah. Isi borang 20. Bayar cukai tanah yang tertunggak...Tandatangan Surat Akuan Sumpah oleh ADO...dan seterusnya penyerahan borang di kaunter...kena bayar RM100 (RM60 untuk bayaran carian...RM40 untuk bayaran pemprosesan)...alhamdulillah..semuanya selesai sebelum 12.30 tengahari . Masih sempat untuk Solat Jumaat di masjid jamek.



4.00 Petang, bertolak ke Klang untuk mengundi.

No comments: