May 29, 2002

Jalan Masjid India
Kalau gi KL, tak sah kalau tak lalu kat Jalan Masjid India. Jalan yang terkenal dengan gerai jualannya...tukang jual ubat...kedai kain-baju...
Menyusur jalan tersebut dari Hentian Masjid Jamek, kita akan lihat deretan peniaga yang menjual barangan dagangan mereka beralaskan sehelai kain...dari tali pinggang, beg tangan wanita, dompet dan sebagainya. Selepas itu, deratan gerai beroda yang menjual ubatan tradisional, VCD, assessori telefon, batu cincin dan tak ketinggalan juga tukang urut refeleksi. Masing-masing dengan gaya tersendiri cuba menarik perhatian pembeli untuk membeli barang jualan mereka. Pokneng percaya kebanyakan mereka itu pendatang asing. Cuma sekerat dua sahaja yang memang orang Malaysia...memang kita menyedari ramai antara mereka yang meninggalkan negara mereka untuk mencari rezeki di Malaysia.
Pokneng tertarik dengan jualan kasut terpakai.Lepas belek satu dua..ada sepasang tu yang pokneng berkenan..baru nak tawar harga ..mek dah tarik tangan pokneng...kata dia jangan beli...entah-entah tu kasut curi...HAH..logik jugak...pokneng terus tak jadi beli.
Pokneng dan mek balik dengan 2 botol air gamat jer...

No comments: