May 05, 2003

Persediaan

Telefon my supervisor Dr AR bertanyakan apa yang diperlukan sewaktu perbincangan itu nanti. Kata beliau, sediakan Gantt Chart untuk perancangan tiga tahun pengajian. Ini akan dapat membantu menentukan arah kajian dan penyelidikan yang bakal di jalankan.

Lepas itu merayau-rayau di alam siber mencari bahan-bahan yang dapat dijadikan rujukan dan perbincangan sewaktu bertemu dengan beliau nanti.

Apa yang menjadi masalah sekarang adalah untuk menguruskan dokumen rujukan yang melambak di dalam hard disk sekarang ini. Apatak nya pantang aja jumpa dokumen dan link yang berkaitan dengan subjek, terus aja download. Jadi sekarang sedang mencari freesoftware yang dapat membantu mengatasi masalah untuk menguruskan dokumwn tersebut. Alhamdulillah, untuk mendokumenkan weblink, terjumpa satu freeware WebNote download dari Tucow. Software ini dapat capture imej dokumen yang kita capai dan kita boleh buat catatan di atas imej yang dirakam tersebut.

Lepas tu teringat pula nak mempunyai Online Calendar. Lantas create satu Online Calender di Calender Net Sistem yang mudah dan senang digunakan.

No comments: